Fragmenty wyrwane z kontekstu.


 


Fragmenty wyrwane z kontekstu.

„Przyjęcie: ,Natasha Browa, Tmłuczene Martyna Tomczak. Wydawnictwa Poznśnkiegie,, Ponzan 2023,

6,5

Trochę inaczej! KADR ZA KADREM,
Trochę to inne pisanie, Po pierwsze chodzi o rolę społeczną narracji. Od łączenie korek, a nieprzedstawianie obrazów w poszczególne powidoki.
Fabuła jest oparta o... odtworzenia „Człowiek kultury” w matni zdarzeń i wydarzeń. Miejsc, Kobieta udająca się na przyjęcie i jej reminiscencje; obraz za obrazem.


Dorastaj podczas recesji. Bądź uprzejma dla swoich wrogów. Idź na Oxford lub Cambridge, zdobądź wykształcenie, pójdź do pracy, rób karierę. Rób wszystko, co należy. Kup mieszkanie. Kupuj dzieła sztuki. Kup sobie jakiś rodzaj szczęścia. Ale przede wszystkim: nie wychylaj się. Siedź cicho. I rób, co masz robić.

Narratorka Przyjęcia to młoda czarna Brytyjka, która od zawsze była pouczana, jak powinno wyglądać jej życie. Ma wziąć udział w wystawnej imprezie w rodzinnej posiadłości swojego chłopaka na angielskiej wsi. Jadąc na przyjęcie, zastanawia się nad tym, kim się stała, i analizuje drogę, jaką przeszła. Czas mija, przyszłość wzywa, a ona wciąż zadaje sobie pytanie: czy nie pora rozmontować tę konstrukcję?

Przyjęcie to opowieść o opowieściach, które nas otaczają: o kolorze skóry i klasie społecznej, bezpieczeństwie i wolności, zwycięzcach i przegranych. I o kobiecie, która postanawia przejąć kontrolę nad swoją opowieścią – nawet za cenę życia.

Zchwyty nad książką dziwią, zatem należy całość ująć filmowo. Kar po kadrze.
Amorze serialowy efekt!
Adaptacja filmowa jako przykład zjawiska multimedialności
Agnieszka Ogonowska

Proces adaptowania tekstów literackich na język wizualny i audiowizualny (np. komiks, film, grę komputerową) wymusza na badaczach (głównie filmoznawcach, medioznawcach, kulturoznawcach) wypracowanie nowych narzędzi analizy i badań. Inter medialność określa zdolność funkcjonowania przekazów w nowych mediach w nowych środowiskach medialnych, a media – w dobie kultury konwergencji – niezwykle łatwo wchodzą w relacje intermedialne (Jenkins 2007); w kontekście Internetu pojawia się zjawisko liter netu, czyli literatury w sieci oraz literatury się-
cisowej
2
, w kontekście filmu i telewizji, a także – coraz częściej – gier komputerowych – zagadnienie adaptacji, kolejno: filmowej, telewizyjnej i „komputerowej”. W polu relacji między literaturą a Siecią szczególnego znaczenia nabierają takie zagadnienia jak: re mediacja druku, czyli funkcjonowanie piśmienności i pola tekstów nowych środowiskach medialnych
3
, hipertekst jako szczególna forma tekstu,a zarazem proces jego konstrukcji, czy też zjawisko interaktywności
4
, związane performizacją zachowań odbiorcza.

Nie można. Tej książki czytaj ciągiem”. Scena po scenie. Wydrze po niewywarzanie. Dialog za diaogiem.
Ukrywane,porwan sceny.

***łuk za łyżwowym; słowo za słowem. Wspomnienia, reminiscencje.

Narracja jest oparta o wspomnienia, Tuz praż przejęciem, Wpajają obrazy. Wystarczająca sceny, Chciane niezamazywane, algorytmy powidoków.
(tamże)
„Skupy się swą na słowa”
-:Nic się nie stało” – zrzeczenie całej nr racji, bo prężcież, stało się WIELE.
LUB:”
+” Kto powoli mi tutaj myć”.

Słowa szaleciarka, słowa wskazówki!”‘|

Nie zgadam się jednak, że Powieść Nataszy Brown to literacka szarża. To filmowe kadry współprzyczynach nietchnień i westchnień,
Opowieść o życice w kwakach,
Tak. Kawałki są podstawowa tej fabuły. Fragmenty wyrwane z kontekstu.

...i „ontologia przypadłości”. Destrukcyjna plastyczną prozy jest jej w
yznacznikiem.

popularne